Rabu, 24 Mei 2023

SOMDEJ TOH "TOH PHOMARANGSI" SUPER LANGKA"

1 komentar:

  1. Somdet Ke (1788-1872; B.E. 2331-2415), dikenali secara rasmi sebagai Somdet Phra Buddhacarya (Ke Brahmaramsi) (Orang Thai: สมเด็จ พระ พุ ฒา จาร ย์ (โต พฺ ร หฺ ม รํ สี); RTGS: Somdet Phra Phutthachan (Ke Phrommarangsi)), adalah salah satu yang paling terkenal Buddha sami semasa Thailand Tempoh Rattanakosin dan terus menjadi sami yang paling terkenal di Thailand. Dia secara luas dihormati di Thailand sebagai seorang bhikkhu yang dikatakan bahawa dia memiliki kekuatan ajaib dan jimatnya banyak dicari.[2] Gambar dan patungnya adalah beberapa ikon keagamaan yang paling meluas di Bangkok.

    Somdet To dilahirkan di Provinsi Phra Nakhon Si Ayutthaya, anak Raja yang tidak sah Rama II.[4] Dia mempelajari kitab suci Buddha dari Kanun Pāli dengan beberapa tuan Buddha. Setelah menjadi bhikkhu yang terkenal, dia menjadi penolong bagi Putera Mongkut, kemudian Raja Rama IV, ketika Mongkut menjadi rahib. Semasa pemerintahan Rama IV, Somdet To diberi nama istiadat Somdet Phra Buddhacarya (Kepada Brahmaramsi) oleh Raja dan pernah menjadi salah seorang penasihatnya yang dipercayai, setelah meninggalkan banyak kisah pengajaran di sekitarnya dan Raja.

    Dia terkenal karena keterampilan berdakwah dan penggunaannya Puisi Thai untuk menggambarkan keindahan Buddhisme, dan untuk membuat jimat yang disebut Somdej. Jimat itu diberkati olehnya dan bhikkhu yang dihormati di Thailand. Dia juga muncul dalam banyak versi kisah hantu Mae Nak Phra Khanong, dan dia dikatakan sebagai orang yang akhirnya menundukkannya. Somdet To juga menulis J menginapjara, mantera magis pelindung yang dilantunkan secara meluas dan digunakan oleh orang Thailand.

    Dipercaya bila Sembayang kepadanya maka semua keinginan anda tercapai...

    misalkan anda meminta kekayaan, jodoh, penglaris, hingga rukun dalam berumah tangga, anak yang nurut orang tua, dijauhkan dari penyakit, maka akan terkabul doa anda

    Cukup ditaruh di meja kerja, meja sembayang ataupun meja apapun.. kemudian kasih Hio, atau aroma teraphi yang bentuknya hio.. kemudian katakan kepadanya permintaan anda sebanyak 3 kali... lakukan selama 1 minggu... maka keinginan anda terwujud...

    perawatannya.. cukup dikasih Buah apapun di dekat patung, ataupun kasih dupa yang wangi.

    harga patung ini hanya 2 juta

    Tertarik??

    Hubungin: 089-999-26-779

    ditunggu teleponnya, minimal sms deh

    siap kirim ke luar kota

    BalasHapus